Thursday, October 09, 2008

Aula de Ícones

O conteúdo sobre a aula de Ícones

Blackberry com uma nova interface: melhora a inserção de texto

BlackBerry Storm has touch screen you can feel

By Associated Press

NEW YORK (AP) _ Research in Motion Ltd., maker of the BlackBerry, is taking on Apple Inc. with a touch-screen phone that puts a new twist on the technology.

RIM is known for its e-mail-oriented phones with large keypads. With the new model announced Wednesday, the Storm, RIM is for the first time giving up the physical keypad in favor of a large screen, just like the one on Apple's iPhone.

But RIM has listened to users who find the iPhone's glass screen awkward to type on because its virtual buttons provide no tactile feedback. The Storm's whole screen is backed by springs, and when pressed, it gives under the finger.

The long-rumored Storm will be available from Verizon Wireless in the U.S. and from Vodafone Group PLC overseas before the holidays, the companies said. No price has been disclosed yet.

In an unusual twist, the phone will work both on Verizon Wireless' network and on Vodafone's, even though they use incompatible technologies. Like a few other Verizon Wireless handsets before it, the Storm will be equipped with radios to handle both networks, making international roaming a possibility. The iPhone, carried by AT&T Inc. in the U.S., can already roam internationally.

The addition of a touch-screen phone to the BlackBerry lineup, the mainstay of e-mail-addicted executives and managers, is a testament to the effect of the iPhone. RIM's share of the U.S. smart-phone market has stayed above 50 percent, but the iPhone has clearly helped expand that market.

Over the last year, technology buyers at large corporations have found their employees demanding a touch-screen phone, said Mike Lanman, chief marketing officer of Verizon Wireless.

"Everybody eventually leaves work ... and becomes a person," Lanman said.

The iPhone's facility with Web browsing and movie playing are big reasons for its appeal. The Storm will initially lack an equivalent of Apple's iTunes movie store, though shorter clips will be available through Verizon Wireless' VCast service.

As a Web browser, the Storm more closely emulates the desktop experience than the iPhone does. That's because the screen can distinguish between light touches and firm presses. A light touch can move around a cursor, while a firm press activates a link, much like moving a mouse cursor has a different effect from clicking a mouse button, said Mike Lazaridis, RIM's co-chief executive.

Verizon Wireless is the last of the four national U.S. brands to unveil a flagship touch-screen model. AT&T has the iPhone, Sprint Nextel Corp. sells the Samsung Instinct, and T-Mobile USA just announced the G1, the first phone to run Google Inc.'s software. Verizon Wireless does have other touch-screen phones in its lineup, but none that it has promoted with as much vigor as other carriers have.

Copyright 2008 The Associated Press.

Tuesday, October 07, 2008

Capecete de ficção científica para ver e se conectar com o mundo

Navegando pela net nesta terça encontrei essa matéria no G1. A Nikkon lançou um capacete que se conecta por wireless com internet, toca música e exibe sites e imagens em uma tela de 50 polegadas!

É a teoria de McLuhan, das extensões do corpo humano! Com um aparelho desse é possível ver filmes em alta definição, em tamanho gigante, como se fosse a extensão do nosso olho. Achei muito divertido! É a ficção científica chegando ao mundo real..


Visor de 'capacete' multimídia simula tela de 50 polegadas

Produto armazena conteúdo, além de exibir arquivos de iPod e de sites. Usuário pode controlar funções com movimentos da cabeça.

Do G1, em São Paulo

Conteúdo pode ser armazenado no próprio aparelho. (Foto: AP)
A fabricante japonesa Nikon apresentou, nesta terça-feira (7), um headset multimídia para os usuários ouvirem música, assistirem a filmes e navegarem pela internet. Chamado de Media Port UP300, o produto lançado no Japão tem um visor LCD que, de acordo com o fabricante, equivale a assistir TV em uma tela de 50 polegadas, a três metros de distância. O conteúdo disponibilizado (músicas e vídeos) pode ser armazenado no próprio aparelho, que tem capacidades de 4 GB e 8GB.

Outra alternativa é conectar o Media Port a tocadores digitais, como iPod, via cabo USB para transferir os arquivos. A navegação na internet fica por conta da tecnologia sem fio (Wi-Fi), que exibe na telinha o conteúdo de sites. Alguns controles, como o de volume, podem ser feitos sem as mãos, apenas movimentando a cabeça para cima, para baixo e para os lados. O lançamento no Japão está marcado para dia 15 de outubro. O modelo de 4 GB sairá por US$ 590, enquanto o de 8 GB custará US$ 690.

Monday, October 06, 2008

BLACKLE

Estudos mostram que um monitor, quando sua tela está inteira branca consome 70W, e quando está inteira preta, consome 50W.

Segundo o "Google Trends" (site de estatística do Google, www.google.com/trends), em média 3.750.000 pessoas acessam o Google simultaneamente.Sendo assim, se a tela do Google fosse preta, haveria uma economia mundial de cerca de 750 MegaWatts/hora. 1 kWatt = R$ 0,02 = 750 000 kWatt = R$ 15.000,00.

Se a tela do Google fosse preta, haveria uma economia mundial de cerca de R$ 15.000,00 por hora.

Pensando nisso, o Google criou o "Blackle" http://br.blackle.com . Um site igual ao Google, porém preto. É legal que ele conta quantos usuarios estão logados no momento e mostra quanto está sendo poupado por hora (em kW).